van aanmelding tot vertrek

Aanmelding
Aanmelden kan per post, telefoon of mail. Nadat wij jouw aanmelding hebben ontvangen sturen wij je een ontvangstbrief met de reissom en een bevestigings/ zorgbehoefte formulier.

Bevestigings/zorgbehoefte formulier
Het bevestigings/ zorgbehoefte formulier dient volledig ingevuld binnen twee weken te worden terug gestuurd naar Travel-Care. Travel-Care vraagt haar reizigers de gegevens en zorgbehoeftes zo duidelijk mogelijk in te vullen en evt. aan te vullen met extra informatie in de vorm van een persoonlijkheidsprofiel. Ook kun je hier aan geven met wie (evt. partner, vriend/ vriendin) je een kamer wilt delen of dat je een 1 persoonskamer wilt, let op 1 persoonskamers zijn altijd op aanvraag. Pas na ontvangst en goedkeuring van het formulier is je reis definitief. De factuur is de definitieve bevestiging dat je mee gaat op vakantie.

Factuur
De factuur van je reis, ontvang je binnen een aantal weken per post. De factuur dient tenminste 8 weken voor vertrek bij ons betaald te zijn. Het is na overleg met Travel-Care mogelijk om de reissom in 2 keer te betalen. Is het niet mogelijk om de reissom voor het 8 weken termijn te betalen, dan kan er in overleg naar een oplossing worden gezocht.

1 persoonskamer en toeslag
Voor de busreizen van Travel-Care geldt dat er tegen betaling van een toeslag, op aanvraag een 1 persoonskamer geboekt kan worden.

Voor de vliegreizen van Travel-Care geldt dat op aanvraag eventueel een 1 persoonskamer geboekt kan worden, dit is afhankelijk van het hotel waar we verblijven, de toeslag van een 1 persoonskamer wordt pas bekend na aanvraag.

Voor een door Travel-Care samengestelde reis is het niet mogelijk om een 1 persoonskamer te boeken (tenzij duidelijk anders aangegeven) dit is omdat het verblijf meestal op een bungalow park is.

In onze reisgids is bij alle reizen aangegeven dat 1 persoonskamers op aanvraag zijn. Travel-Care zal haar uiterste best doen om aan de wens van de reiziger te voldoen, maar kan dit niet garanderen. Daarnaast behoudt Travel-Care het recht om een reiziger te vragen een 1 persoonskamer te nemen (en de daarbij horende toeslag te betalen). Dit kan gebeuren in het geval dat er geen beschikbare kamergenoten zijn (mannen en vrouwen gescheiden van elkaar behalve als er sprake is van een relatie). Travel-Care zal dit tijdig met de reiziger bespreken.

Informatie bijeenkomsten
Ongeveer twee weken voor vertrek is er een informatie bijeenkomst over de reis. Alle informatie die je nodig hebt gaan we dan bespreken, ook krijg je een informatiemap mee naar huis zodat je de informatie nog een keer door kunt nemen. De informatiemap bevat ook informatie voor de thuisblijvers (telefoonnummer bij nood en adres hotel/accommodatie). Kun je niet naar de informatiebijeenkomst komen laat het ons dan uiterlijk een week van tevoren weten zodat wij de informatiemap naar je toe kunnen sturen. Als er nog vragen zijn over je reis mag je natuurlijk altijd bellen of langs komen op ons kantoor.

 Let op! Alle informatie bijeenkomsten vinden plaats in Inloop/Pand 42, Brink 42 in Assen.

Vertrektijden en opstapplaatsen
Tijdens de informatiebijeenkomst worden de vertrektijden en opstapplaatsen bekend gemaakt. Let op! Voor de bus- en vliegreizen van Travel-Care geldt dat vertrektijden en opstapplaatsen tot 24 uur voor vertrek onder voorbehoud zijn. Mochten de vertrektijden en opstapplaatsen wijzigen dan laten wij dit tijdig aan jullie weten.

Vertrektijden en opstapplaatsen van de door Travel-Care georganiseerde reizen zijn bij de informatiebijeenkomst bekend en wijzigen niet meer.

Verzekeringen
Travel-Care sluit voor elke reiziger een reisverzekering af, daarnaast maken wij gebruik van een annuleringsgarantie. Zowel de reisverzekering als de annuleringsgarantie is berekend in de reissom, hier hoeft dus niet extra voor worden betaald.

Annulering
Alleen op medische gronden of in het geval van overlijden van naaste familie (partner, vader, moeder, broer, zus, of kind) kan een reis geannuleerd worden. Hiervan verwachten wij een schriftelijk bewijs van arts etc. In het geval van annulering krijg je een deel van je reissom terug, in het geval dat Travel-Care een vervangende reiziger vindt krijg je de volledige reissom terug.